Büyük Sevbeni

Şiirsel Taş'ın toprak kokulu şiirsel dili, Akın Düzakın'ın sıcacık resimlemesiyle "Büyük Sevbeni" insanla tabiatın kucaklaştığı, olağanüstü bir hikaye.
Sanayileşme ve teknolojiyle köksüzleşen, topraksızlaşan insanı yalınayak bırakıp, hafızasını tazeleyen, yitip giden anılarını bir kelebeğin kanadında dallarına konduran cinsten...
Çıplak ayaklarının toprağa kavuştuğu, karıştığı yerden yeniden köklenen, tohum tohum çoğalan, dalları göğe uzanan insanın, adeta tüm ârazından arınarak yeniden doğuşu.
Tırtıllar, kelebekler, baştankaralar, karatavuklar, ispinozlar...ha bir de, nereden çıktıysa canımın içi yediuyurlar. Beraber büyüdü onlar.
"O da nesi! Uykuya dalan kara kafalı, tüylü, yeşil bir tırtıldı, oysa uyanan bambaşka biriydi.
'Rüyalarımda zaman zamam uçarım ama uykusunda uyanıp uçana hiç rastlamadım,' dedim. 'Ben de kök salan bir çocuğa hiç rastlamadım,' dedi. 
'Ben ilkim,"dedim.
'Ben ne ilkim ne de son,' dedi.
'Peki ama sen kimsin?' diye sordum.
'Büyük sevbeni,' dedi.
Şaşırdım.
'Seni çok, büyük,kocaman severim de sen kimsin?'
'Büyük sevbeni,' dedi, uçup gitti.
Kanatlı bir bilmece gibiydi."
Büyük sevbeni'yi çok sevdik, çok, büyük, kocaman sevdik. Bence siz de seversiniz. 

Büyük Sevbeni
Yazan, Şiirsel Taş
Resimleyen, Akın Düzakın
Redhouse Kidz
5+, her yaşa ve büyümeye dirençlilere!









0 yorum:

Yorum Gönder

 

Geri Dön

Facebook

Video Of Day

Advertisement