Benim Adım Mülteci Değil

"Biraz hüzünlü olabilir, ama aynı zamanda çok heyecan verici..."
Benim Adım Mülteci Değil; tüm yıkıcı sonlar için umut dolu bir baslangıç muştusu.
 Hayat yerle bir olduğunda, başının üstünden mermiler geçtiğinde...acı ve sızlayan yaraların varlığında dahi... iç yakıcı sıcacık bir sızı yeniden başlama ihtimalinin heyecanı.
 Yaşam ve ölümün iç içeliğinde, olasılıkların sonsuzluğunun heyecanı. Her şeyin eskisinden daha iyi olabilme olasılığı...hiç değilse eskisi kadar iyi olabilme... Yeni hikayeler, yeni yüzler, yeni yerler görme, başkalarının hikayelerine karışıp kahramanlarından biri olma ihtimali.
Viraneler arasında kendine yeniden yekpare bir hane bulma, yeniden ait ve evinde hissetme yolculuğunu anlatıyor Miller.
Yol kalabalık, yol kafa karıştırıcı ve güçlüklerle dolu. 
Çocuk karakter bir yetişkinin elinden sıkı sıkıya tutmuş halde yola düşmüşken bir çift göz ile bir tepeden usulca takip ediyor okuru.
Çocuk her şeye rağmen güvende olduğunu biliyor, okur da öyle. 
Elinden sıkı sıkıya tuttuğu yetişkinin kederi ve çaresizliğine rağmen hala elinden tutabileceği birinin varlığı rahatlatıcı.
Çocuk karakter yol boyunca her molada, yoldaşı okurlara soruyor:

"...Yalnızca taşıyabildiğin kadarını doldurmalısın.
Sen olsan neler alırdın yanına?"
"Sen yürüyerek ne kadar uzağa gidebilirsin?"
"Bazen tek başımıza kalacağız, yalnız...
Bu biraz sıkıcı olabilir.
Aklına hangi oyunlar geliyor?"
...
Ve diyor ki onlara: "Sana Mülteci diyecekler ama unutma senin adın Mülteci değil."

Göç temalı resimli kitaplar içinde,  Benim Adım Mülteci Değil'i  başka sevdim.
Bir yetişkin varlığında ve kılavuzluğunda umutlu göç yolculuğunu, yeniden başlamanın heyecanını hissederken, bilhassa bazı sahnelerin tasvirine mest oldum.
Metnin ve illüstrasyonların aynı elden çıkmasının dil bütünlüğüne ve derinliğine katkısı yadsınamaz elbette.
Yazarın otobiyografisinden bir kesiti görseller arasında ilave ediyorum. (Otomatik google translate çevirisine dokunmadan;)

Benim Adım Mülteci Değil
Yazan ve resimleyen, Kate Miller
Çeviren, Aren Turhan
Özgün adı, My Name is not Refugee
5+ ve büyümeye dirençlilere












0 yorum:

Yorum Gönder

 

Geri Dön

Facebook

Video Of Day

Advertisement