Berber Pire Tellal Deve

Bir varmış, bir yokmuş
Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde
Deve tellal iken
Pire berber iken...
Ben anamın beşiğini
Tıngır mıngır sallar iken...
Anam düştü beşikten
Babam düştü eşikten...
Yuvarlandım, toparlandım, büyüdüm
Düştüm peşinden.
Geçemedim sihirli sözcüklerin izinden.
Giremedim ışıltılı esrarengiz dehlizinden.
Zira gözün görmesi, aklın seçmesi, kalbin sevmesi için lüzumundan fazla büyümemek lazım gelirmiş.
Şifa niyetine masal dinledim, masal okudum anlattım.
Büyümeye direndim.
Lakin bugüne bugün, kalbur neden samanın içine gizlenmiştir bilemedim.
Devenin tellallığına, pirenin berberliğine akıl sır erdiremedim.
Bu kadarla kalsa iyi.
Az gittim tamam amma, uz gitmek nicedir ben bilmedim.
Bilmemesi de başka güzeldi. Masalların kendisi kadar güzeldi gizemli tekerlemeleri, deyişleri. Masal içinde masala çelme takardı sırları.
Masal diyarının perdesini aralayan sihirli sözcükleri kurcalamamak lazım gelirdi.
Anahtar kırılır, kilit bozulur perde kapanmaz, masal diyarıyla gerçeği birbirine karışırdı.
Zaman ve mekan tepetaklak olurdu alimallah.
Amma velakin, çok yaramazlık yaptım. Sihirli sözcükleri evirip çevirdim, ötesini berisini araştırdım. Nedir, ne değildir anlayayım istedim.
Sonra ansızın karşıma çıkıverdi "Deve Tellal Pire Berber".
Gülsevin Kıral'ın sihirli öykü şiirlerine, 
Mustafa Delioğlu'nun meftunu olduğumuz rengarenk, buğulu resimlemesinin ve envai çeşit yaratığının eşlik ettiği eser, masal kitaplığımızın sultanı oldu, geldi baş köşeye kuruldu.
Masal deyişleri, fıkralar ve tekerlemelerin neşeli öykülerini, şiirlerle anlatırken perdenin tam önüne mıhladı okuru yazar. 
Masal perdesi kapanmaz oldu. Ardından masallar geçit yaptı durdu.

"Evvel zaman içinde,
Kalbur saman içinde...
Diye başlar ya bütün masallar
Bu bana hep pahalıya patlar!
İlla ki kaçırırım masalın başını 
Merak ederken şu ayrıntıyı
...
Evvel zaman içinde, çok çok eskilerde
Daha kalbur asılıyken yerinde
Oldu olanlar Nasrettin Hoca'nın köyünde.
Köyün ağası pek kelli felli, davetleri önemli.
Haber saldı bir gün köye,
Kalburüstü insanlar cumaya davetlim, diye"

2008 yılında Çocuk ve Gençlik Yayınları Derneği tarafından yılın en iyi çocuk kitabı tasarımı olarak seçilen eser bu payeyi de fazlasıyla hak ediyor.
Mesleki hassasiyetle, çocuk kitaplarındaki grafik tasarım sıkıntılarına kafa yoran bir okur olarak yazara ve çizere yakışır güzellikteki tasarımdan ötürü kıvanç duydum.
Deyimler, deyişler ve tekerlemelerle dolu, on muzip öykü şiirin bir araya geldiği eser, küçük büyük tüm masal severlerin kitaplığında olsa yeri.

Berber Pire Tellal Deve
Yazan, Gülsevin Kıral
Resimleyen, Mustafa Delioğlu
Grafik Tasarım, Suzan Aral
Günışığı Kitaplığı
8+ ve büyümeye dirençlilere





















0 yorum:

Yorum Gönder

 

Geri Dön

Facebook

Video Of Day

Advertisement