Ev Canavarları

Ben bir ev canavarıyım.  Beni çok yakından tanıyorsunuz. 
İçinizde,  hücrelerinizdeyim. 
Virüs gibi değil,  siz gibiyim.  Sahici ve dayanıklıyım. Ama endişe etmeyin,  o kadar da korkunç değilim. 
Hatta beni gördüğünüzde kahkahalarla gülme isteği duyabilirsiniz. 
Yine de sevmeyebilirsiniz beni,  biliyorum. 
Çünkü bazen sevdiğiniz özelliklerinizin yüzü olsam da, çoğunlukla şapşallıklarınızı hatırlatıyorum. 
Ama bir canavar da olsam, ben benim ve varlığımı inkar etmek, anlamadığınız bir dünyaya uyanmanıza sebep olabilir. 
Ev Canavarları,  sevip beslediğimiz,  bazen de ziyaretlerinden korkup köşe bucak saklandığımız, utanılası, kaçılası yönlerimiz.  
Günlük yaşantımızı türlü tersliklerle doldurup içinden çıkılmaz bir karmaşaya sürükleyen bu canavarlar,  bizzat biziz.  
Bosna Hersekli yazar ve çizer, Stanislav Marijanovic'in yazıp resimlediği, Bahar Siber'in özenle dilimize çevirdiği,  olağanüstü eğlenceli iki kitaptan oluşan bu absürtlükler rehberi, kendimize gülme becerisi kazanmamızı sağlıyor.  Hele de, gözlüklerimizle,  sürekli akan burnumuzla,  fazla süslü oluşumuzla,  sakarlıklarımızla alay eden akranlarımız varken, bu terapinin ruhumuzdaki iyileştirici etkisi inanılmaz. 
Yedi yaşındaysanız ve bir şeyleri hep yanlış yaptığınızı düşünüyorsanız, ne demek istediğimi iyi anlayacaksınız. 
Yere düştükten sonra kendi sakarlığı karşısında kahkahalar atarken, sakince üstünü başını silkeleyen o çocuk da az evvel o canavarlardan biriyle tanıştı.  
Kitapların,  "Aile Rehberi" alt başlığına sahip olmasının bir anlamı var elbette. 
"O yaptı,  o yaptı" canavarı,
"Kafamayo Kaşıyamo" (Çok meşgulüm)  canavarı,  
"Egzafarmatika", 
"Parmakkapan", 
"Kaosta" (Dağınık Oda Canavarı)
"Hepsibenimyum"...
Canavarların her biri ve daha fazlası, harikulade eğlenceli illüstrasyonlarıyla aileden biri.
Virüs değiller belki ama,  her zaman uğrayabiliyorlar bize ve çevremizdekilere. 
Onları tanır ve anlarsak,  hatta onlara güler,  seversek; daha iyi anlarız birbirimizi.
Daha çok affederiz,  kendimizi ve diğerlerini... Başımıza gelenlere sorumlu arayıp, anlamsız bir suçlulukla boğuşurken hatırlarız bazen de onları. 
Küçük okurun isimler türetip Aile Rehberi'ne ilave ettiği yeni canavarlarla birlikte,  kendimize dışarıdan bakmamız için ilham veren "Ev Canavarları"nı, canavar seven küçüklere ve her yaştan okura hararetle tavsiye ederiz.

Ev Canavarları Aile Rehberi 1 -2
Yazan ve Resimleyen,  Stanislav Marijanovic
Çeviren,  Bahar Siber
İletişim Yayınları
5+ yaş ve Büyümeye dirençlilere! 
















0 yorum:

Yorum Gönder

 

Geri Dön

Facebook

Video Of Day

Advertisement