Düşünüyorum da...

Anne,  düşünüyorum da...dünyanın tamamı zorlu bir parkur.  Düşünsene bak! Kuzey Kutbu'na gitme hayalimi gerçekleştirmeyi istesem bir sürü macera ve engelle karşılaşacağım, yani bir sürü parkur demek bu. 
Anne!... Bir de düşünüyorum da, müzik her yerde.  Minibüsün tekerleğinden gelen sese diğer sesler karışıyor.  Her yerde müzik var,  çok acayip! 
Düşünen kitapları seviyorum, düşünen çocukları sevdiğim gibi! 
Beyaz Bulut dergisinin genel yayın yönetmeni, değerli çocuk edebiyatı yazarı Fatih Turanalp'in düşünen kitabı,  "Düşünüyorum da..." onlardan biri ve belki de en güzeli. 
Bir çocuğun düşünde, çarpışan arabalarla,  uçan halıların dünyayı rengarenk bir lunaparka çevirdiği kitap,  Nurten Deliorman'ın cıvıl cıvıl  resimlemesiyle bir torba bayram şekeri tadında.  Bir çırpıda hepsini tüketip düşağrısı çekmek yerine,  belki siz de her lokmada yutkunup kendi düşüncelerinizin hülyalı kapılarına varırsınız. 
Birbirinden bağımsız çok sayıda "düşünüyorum da..." içeren bu eğlenceli serüven küçük okura eşlik edildiğinde, her parçadan sonra düş kapılarından birini aralamayı vaadediyor. 
Yalın,  şaşaasız,  iddiasız ve bir o kadar da tabii bir düş yolculuğuna çıkarken yazarla sohbet ettiğini hisseden okur,  düşüncelerin serbest sarmalında plansız ve kendiliğinden akıp gidiyor. 
Zarifoğlu'nun Katıraslan'ından,  minarelerin ezan kitabına,  yürüyen ağaçlardan,   şemsiye olup kapanan çatılara,  pijemalı dünyadan,  yıldız sinemasına doğru gezinirken yazmayı hayal ediyor okur yolculuğun kendi kapılarının ardındaki devamını. Çok uzun ve çok tatlı bir sohbetin heyecanlı habercisi gibi...

"Bir masal devi şişesinden çıkmadığına,  develer tellal,  pireler de berber olmadığına göre başımın üstünde uçan bu halı da neyin nesi?  Rengârenk desenli koca bir halı kendini boşluğa bırakmış,  resmen uçuyor. Üst kattaki komşu teyzenin yine hamaratlığı tutmuş anlaşılan. "

Düşünüyorum da...
Yazan,  Fatih Turanalp
Resimleyen,   Nurten Deliorman
Nar Çocuk
8+ (Eşlik edilerek 7+)














0 yorum:

Yorum Gönder

 

Geri Dön

Facebook

Video Of Day

Advertisement