Kütüphane Buluşmaları 1. Yıl Dönümü

2015'in Mayıs ayında bütçe krizlerinden sonra, kitaplara ulaşmanın farklı yollarını arayan bir anne olarak iki günümü bilgisayar ve telefon başında geçirmiş, 50 küsür kütüphane ve merkezin arasından tek tek ziyaret edebilmeyi umduğum aşağıdaki listeyi oluşturmuştum. :) Bazılarıyla çok önceden tanısma fırsatı bulduğum bazılarına ise araştırarak ulaştığım o buluşma noktaları burada:

...
Kitap sevmez çocuk analarının iç sesine cevaben:

Popüler önerilere biz de 10 tane eklemiştik, buradan buyrun ;)  http://nobetciblog.blogspot.com.tr/2016/04/cocuklara-kitaplar-sevdirmenin-10-yolu.html
Bilhassa ilk maddeyi annelerle birlikte okullardaki kitap mihmandarı eğitmenlere de ithaf ediyorum.

...

Şimdi görüyorum ve şükrediyorum ki; listenin eksiği çok, fazlası yok.
Zira geçen zaman içinde listede olmayan bazı kütüphaneleri ziyaret etme, bazıları hakkında da güzel duyumlar ve haberler alma fırsatım oldu.
Yetmez ama, mutluluk verici.
Öte yandan isminin içinde "çocuk"bulunan, ama şartları gereği bilhassa okul öncesi çocukları kabul etmeyen kütüphaneleri de gördüm ve duydum.
Kimi kampanyaları destekleyerek ve bazı kurumlara mail ve telefon yoluyla taleplerimizi ileterek kütüphanelerin koşullarının çocuklara uygun biçimde düzenlenmesi ve sayılarının çoğaltılması yolunda isteklerimizi ulaştırmaya çalıştık.
Çalışan ya da bir yandan da çalışma hayatına tutunmaya çalışan bir anne olarak daha fazlasını yapabilmiş olmayı dilerdim.
Bugün şaşkınlıkla farkettim ki ilkini 2 Haziran 2015'te, sadece 3 anne ve 4 çocukla gerçekleşirdiğimiz Nöbetçi Blog Kütüphane Buluşmaları'nın 1.yıl dönümünü çoktan ardımızda bırakmışız. 😃

Arada gayri resmi olarak devam ettiğimiz buluşmaları 4 Eylül 2015 tarihinde ise Facebook üzerinden herkese açik bir etkinlikle duyurarak resmi ilk buluşmamızı gerçekleştirmiştik. Tam bir yıl önce dün :)
O gün bugündür buluşmalar yeni dostluklara, çocuklarımız içinse yeni arkadaşlıklara kapılar açıyor. Çoğaldık ve umud dolduk!
Şimdi size bir teklifim var dostlar!
Bunca zamandır etkinliklerde bizlere eşlik eden dostlar,
Aramıza yeni katılan sevgili anneler ve çocuklar..
Küçük ve neşeli kitap kurdu minikler topluluğumuzu bayramdan sonra Validebağ Korusu'nda buluşmaya davet ediyorum.

Birlikte kitap okuyup, canlandıracağımız ardından minik kâşiflerin tabiat turu ganimetlerinden doğaçlama masallar devşirip, çizgi oyunları yapacağımız programda bir kontenjan sınırı yok. 
2, 12 ya da 22 anne ve çocuk.. :) Gönlünden o gün orada olmayı geçiren herkesi bekliyoruz.

Bir çeşit sağlıklı atıştırmalık, birer örtü ve içecek getirebilirseniz "Kitapkurdu Minikler Pikniği"ne bir yenisini eklemiş oluruz.
Etkinlik günü ve saati için bayramdan sonra bir gün belirleyip çok yakında facebook/etkinlikler aracılığıyla facebook/nobetciblog 'da paylaşacağım.
Takipte kalınız

Gelirken;

-Çocukları kıyafet seçimlerinde rahat ve kirlenmeye toleranslı giysilere yonlendirmenizi tavsiye ediyorum.
-Bir resim defteri ya da birkaç kağıt ve bir iki kalem,
-Bir çeşit yiyecek,
-Yere sermek üzere birer örtü,
-Çay ya da çocuklar içim sağlıklı birer içecek
-Su/ Suluklar.
-Çocuklar için topladıkları öte beriyi koyabilecekleri küçük birer çanta

Çok Önemli Not:
36 yaşinda olup bunca zamandır okula rağmen okulsuz kafadaki tüm büyümeye dirençliler gibi ben de yapılandırılmış eğitim ve programlara direniyorum. Üzerimde ileri derecede kısıtlanmışlık hissi oluşturup, bulunduğum alanı koğuşa çeviren zorunlulukları etkinliklerde de sevmiyorum.
Orada olduğu halde katılmak istemeyen çocuklar olacaktır. 
Yaş sınırı belirtmekten de benzeri sebeplerle hoşlanmıyorum. Zira 3 yaşinda çok ilgili bir çocuk olabileceği gibi 13 yaşinda olup etkinliğin hedefi kendi yaş grubu olduğu halde ilgisiz çocuk olabilir.
Bu durumlarda "aman çocugum kaçırıyor, aman boşuna geldik, vaktim emeğim heba oldu!"telaşıyla çocukları ve kendinizi yıpratmamanızı rica ediyorum.
Biraz oksijen, bolca umut ve neşe için tüm pozitif enerjinizi kuşanın e mi? Kalmadıysa kaçak enerji ile birbirimize tedarik yapalım 😉

Tüm bunlarla beraber çizgi oyunu için 6-12 yaş arası ideal.
Tabiat ganimetleriyle doğaçlama masal için dikkati ve arzusu yoğun her yaştan küçük ve büyük ideal.
Kitaplar ise her yaş grubu için!


Bazı kitaplar siz büyüklere öyle görünmüyor olsa da ;)
Görüşmek ümidiyle! 💕



0 yorum:

Yorum Gönder

 

Geri Dön

Facebook

Video Of Day

Advertisement