Buz Devri 5 , Ya da Tesadüfi bir Evren

Buz Devri 5'e gitmediyseniz diğer seçenekleri değerlendirmenizi öneririm.
Geçtiğimiz hafta uzun süredir sinema sözünün gerçekleşmesini bekleyen oğlumuzla gittik.
Önceki Buz Devri sinema deneyimleri makul bir seçim yaptığımızı söylese de film bittiğinde suratım muşmula gibiydi.
Hayal kırıklığı!
Az önce Buz Devri 5'i tenkid eden bir yazıya denk gelince yogun gundem arasinda bahsetmedigimi farkettim. -hoş cok ihmal eder oldum, yazmak sıradşı oldu neredeyse-
Bahsi gecen yazidaki elestirilere butunuyle katilmadigimdan yazmak sart oldu.
Ahiret inancını, cennetin varlığı ve yokluğunu, Allah inanını sorgulayan, yeryüzünün bir takım kaza ve tesadüflerin sonucu olarak oluşmuş olduğunu söyleyen senaryosu itikadi yönden çok sorunlu olduğu gibi kalite olarak da zamanın gerisinde.
Filme giderken kurgunun beni şaşırtmayacağını düşündüm. Harika bir görsellik, animasyon tekniği ve klasik devam macerası senaryosu bekliyordum. Sıkılacağımı da.. evet sıkıldım ama farkli bir sebeple..
Film dedektifi gibi tenkid eder halde izlemek cok sıkıcıydı doğrusu! Hiç degilse mesajlari biraz gizleme geregi duyulsaymis. Duyulmamis belli ki :) Buz Devri 5'i yapacak donanima sahipsen neden sacmalama hakkini savunmayasin ki?
Kurgu şaşırttı doğrusu! Başarmışlar.
Ancak bu kadar bayağılıkla keşke şaşırtmasaydı.

*İnanç esaslari konusunda felsefi bir sorgulama yapiyor degil, dupeduz cevap veriyor. Hatta cevabi degisirme hiziyla hakikatle alay ediyor.
*Eger temel inanc esaslariyla ilgili genc kafalarda sorgulamaya kapi acmak istendiyse (ki maksadin soru sordurmak degil cevaplar vermek oldugu ortada) yas kriteri ona uygun olmali ve katiyyen 11yaş alti cocuklara bilet satilmamaliydi.
*Yukarida yazilanlar inanc hususunda hassas ebeveynler icin paylasilmistir ;) Aldirmiyorsaniz bana da aldirmayiniz.
*Gecmis sinema oneri ve tenkidlerinin bir kismini blog sosyal medya hesaplarinda paylastigimi fark ettim.
Maalesef bloga yazmak konusunda tembel davranmisim.
Filmler hakkinda yazdigimiz ve tartistigimiz facebook grubuyla mesgul olmak da bunda etken oldu.
Zaman zaman buradan daha cok öneriler olmak uzere paylasacagim insallah.



0 yorum:

Yorum Gönder

 

Geri Dön

Facebook

Video Of Day

Advertisement