Karga ile Tilki ve Cırcır Böceği ile Karınca

Klasik masallarla derdiniz mi var? Muhalif tarafınız kımıl kımıl, homur homur itirazlar mı sıralıyor. Yalnız değilsiniz, ben de sizdenim 😃 
Oğlum icin hazırladığım ilk okuma listelerindeydi de nasip bu ya, bir kütüphane rafında karşılaşacakmışız kendisiyle.
Ünlü çizer ve Çocuk Kitabı yazarı Selçuk Demirel'i duymayan, tanımayanınız yoktur herhalde. Yıllar önce yok paraya satın alıp yanımdan ayırmadığım bir karikatür albümü vardı çizerin. İlk yamuk hareketimde terketti gitti beni. Hadi dilim varmıyor söylemeye ama itiraf edeyim. Kadiköy'de bir sokak konseri izlemek için soğuk betona oturacakken yanımdan ayıramadığım cok sevgili "Başıboş"u, mabadı soguktan korumakla vazifelendirip betona yayınca orada kaldı. Gelmedi, unutturdu kendini. Çok sonra farkettim de ne çok üzüldüm, hayıflandım hadsizliğime. Siz siz olun kitabı demlik nihalesi, amerikan servis falan yapmayın. Küser, gider, hakkıdır.
Gelelim Karga ile Tilki ve Cırcır böceği ile Karınca'ya!
"Karga karga gak dedi, çık şu dala bak dedi
Çıktım baktım o dala, şu karga ne budala"
Şarkısını dilime dolayan Karga ile Tilki masalını bilirsiniz. Sarkıya takılmayın, serbest çağrışım o.
Hani kurnaz tilki peynire göz diker de ağaçtaki kargayı şakıtmak için türlü iltifat serdeder ya, heh işte o!
Selçuk Demirel'in kaleme aldıği masalsa bizim bildiğimizden biraz farklı. Bu sefer bizim kargayla tilki de duymuslar meşhur masalı. Yerler mi artık bu numaraları?
Cırcır Böceği ile Karınca ise bir başka macera. 
Sizce de bedava konser dinlerken şikayet etmeyen karıncaların, devran dönünce ağustos böceğine tavrı haksızlık degil mi? Hem sanata saygı lütfen, değil mi ama 😉

Karga ile Tilki ve Cırcır Böceği ile Karınca
Yazan ve resimleyen, Selçuk Demirel
4+
Yapı Kredi Yayınları

*Kitabın birdolapkitap.com tanıtımını da okumanızı öneririm. 







0 yorum:

Yorum Gönder

 

Geri Dön

Facebook

Video Of Day

Advertisement