Ben Ne Zaman Dogdum?

Harika bir Behiç Ak kitabı daha, "Ben Ne Zaman Doğdum? ".
Kaç farklı cevap verilebilir ki bir soruya? Ya da sadece bir cevabı olabilir mi? Doğumumuz sadece bir tarihten, anlamsız rakamlardan mı ibarettir?
Bizimle birlikte doğan, batan, eğilen, yükselen, yanımızdan geçen, yanından geçtiğimiz, iz bırakan, iz bıraktığımız her şey de bizim dünyaya gelişimize dair değil midir?
Büyükannenin ördüğü masa örtüsünde, tam da o motifle aynı yaşta Memo! O ortadaki motifle..
...
"Masanın örtüsü, büyükannenin ördüğü küçük dantel parçalarından oluşuyordu.
İşaret parmağını dantel parçalarından birinin üstüne bastırarak, “İşte,” dedi, “sen tam bunu ördüğüm gün doğdun.”
...

Düşündük de biz, ya bu dünyaya gelişimiz bir tarihten ibaret olsaydı!? Etki etmesek ve etkilenmesek..öylece gelip gitsek mesela, mümkün olur muydu dokunmasaydık havaya?
Dahası kim ister ki boşlukta yankılanıp kaybolan bir ses olmayı? Dokunup nüfuz etmemeyi? İnsanın anlam arayışındaki, kul olarak var oluşundaki mananın çocuk dünyasındaki  karşılığına dair bir hikayeydi okuyup üstünde konuştuğumuz.
Bir kuşun yumurtadan çıkışına şahit olan ve kendi doğumunu merak edip sorular sormaya başlayan küçük Memo'nun, sevmediği tek cevap Tombiş'in rakamlardan oluşan o cevabıydı. Oysa ki öyle alelade bir gün olabilir miydi o gün? Güneşle  birlikte doğmuştu Memo o gün.
Behiç Ak'ın zarif  ve ustalıklı dili, tatlı mizahıyla çok sevdik Memo'nun hikayesini.
Hatta elimizde kalem kağıt, anneanne ve dedesinin yanında aldık soluğu.
"Ben ne zaman doğdum?"diye zordu köfte oğlan, sonra da aldığımız cevapları yazdık kokulu çiçekli kağıtlara, özene bözene.
Anneannesi o doğduğunda bestelediği şarkıyı söyledi sevgiyle,
Dedesi hatıralara daldı gülümseyerek.
Minik okurlarla kitap sonrası aile büyüklerini, sağ ve sağlıklı eş dost akrabayı ziyaret etmek, minnak okurun çetin sorularıyla röportajlar yapmak eğlenceli olmaz mıydı ne dersiniz?

Tombiş Kitaplar Serisi,
Ben Ne Zaman Doğdum?
Behiç Ak
Odtü Yayıncılık
4+








0 yorum:

Yorum Gönder

 

Geri Dön

Facebook

Video Of Day

Advertisement